Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Belépés
REGISZTRÁCIÓ  |  JELSZÓEMLÉKEZTETŐ  |  GYIK  |  RSS RSS
Már 57 270 370 km-t sportoltatok
 
HírekCikkekEdzéstervekEseménynaptárEdzéslistaBloglistaGalériaKalkulátorokFórumKlubokTesztek (Új)

KERESÉS

Felhasználó keresés

LINKAJÁNLÓ

Ultrabalaton
FUTO bolondok topic
Triatlon topic 1.0
Kerékpáros topic 2.0
futas.lap.hu
Futanet
4Sport
Szafari Sport
Még több link

Az elektromos kerékpár lehet a jövő városi közlekedési eszköze

pen | 2011-06-15  | 1 hozzászólás
  • cimkék:
  • Kína, 
  • közlekedésbiztonság, 
  • kerékpár, 
  • elektromos kerékpár, 
  • e-bringa 
Tweet

Az elektromos kerékpár  lehet a jövő városi közlekedési eszköze - állítják amerikai szakemberek, jóllehet a hagyományos kerékpárokat az Egyesült Államokban nem tekintik praktikus közlekedési eszköznek. 

 

 

Dave Hurst, a Pike Research piackutató intézet vezető elemzője szerint a villanybicikli híveinek száma azok körében növekszik, akik egyébként nem ülnének "izomhajtású" kerékpárra.

 

A hagyományos kerékpár mindennapos használatát sokan azért utasítják vissza, mert kellemetlen érzés fáradtan és izzadtan megérkezni a munkába. Az olcsó elektromos kerékpárok viszont erre is megoldást jelentenek, ráadásul az elektromotor használata sem "kötelező", azaz bármikor át lehet váltani a pedálos meghajtásra.

 

Az elektromotoros kerékpárok közös jellemzője, hogy egy minimum 250 watt (mintegy egyharmad lóerő) kimenőteljesítményű akkumulátor a hátsó kerékben elhelyezkedő motort látja el energiával. A motor vagy csak segíti a pedálozást, vagy elegendő energiát biztosít a kerékpár mozgatásához anélkül, hogy a kerékpárosnak erőt kellene kifejtenie.

 

A teljesítmény a kormányon elhelyezett egyszerű gázkarral szabályozható. Az Egyesült Államokban a szövetségi törvények értelmében a jármű csak akkor minősül elektromos kerékpárnak, ha teljesítménye nem haladja meg az 1000 wattot, illetve motormeghajtás esetén maximum 20 mérföld/órás (32,4 km/h) végsebességre képes.

 

A magyarországi szabályozás ennél szigorúbb, ugyanis a közúti közlekedés szabályaiban még nem létezik az elektromos kerékpár fogalma, így a villanybiciklik is kerékpárnak minősülnek, ha megfelelnek az alábbi feltételnek: "olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 watt teljesítményű motor segíti".

 

A hatékony elektromotorok és az újabb zselés akkumulátorok kifejlesztésével ez a 300 watt is elegendő ahhoz, hogy a járművet és vezetőjét 35-40 km/órás sebességre gyorsítsa. A www.villanybringa.hu címen található számítások szerint az elektromos biciklik "tankolása" akár otthon is történhet, és az áramfogyasztás is csupán 40-50 fillér kilométerenként. A jelenlegi szabályozás szerint nem kötelező a sisak viselése, és vezetői engedélyre sincs szükség.

 

A környezetbarát közlekedési eszközök előretörésével az elektromos kerékpárok elfogadottsága is növekszik. Amerikában évente 21 százalékkal nő az eladások száma, 2016-ra akár az évi 785 ezer darabos eladást is elérhetik - derül ki a Pike Research előrejelzéséből.

 

Kínában ennél már jóval előbbre járnak. A világ legnépesebb országában jelenleg 120 millió elektromos bicikli suhan az utakon. A kínai kormány már nem a közlekedési eszköz népszerűsítésével, hanem azzal foglalkozik, hogy miként lehet ezeket a közlekedési eszközöket az európai szabályozásoknak is megfelelő termékké alakítani. Az új tervezet szerint az elektromos biciklik súlya nem haladhatja meg a 40 kilogrammot, és a végsebességük is legfeljebb 20 km/óra lehet.

 

Kínában tavaly összesen 27 millió darab villanybiciklit gyártottak. Az összeszerelve exportált elektromos kerékpárok száma becslések szerint elérte a 700 ezer darabot, azaz 79,5 százalékkal többet értékesítettek külföldön, mint egy évvel korábban. Ebben a statisztikában nem szerepelnek azok a kerékpáralkatrészek, amelyekből európai üzemekben lesznek késztermékek.

 

Forrás: MTI 

Kép: daylife.com

Hasonló cikkek

100 millió elektromos kerékpár Kínában

A világ legkönnyebb elektromos kerékpárja

Kerékpár - keménynek ígérkezik az idei Tour de France

Kerékpár - litván győzelem a Tour de Hongrie harmadik szakaszán

Kerékpár - megkezdődött a Tour de Hongrie

Még több hasonló cikk

Kerékpár - Rióba indultak bringával

Kerékpár - ifjúsági sikerek a hétvégi Szlovák Kupafutamokon

Kerékpár - Sagan rekordot döntött Svájcban

Kerékpár - nem csillapodnak a kedélyek mechanikai dopping ügyben

Kerékpár - Froome nyerte a Critérium du Dauphinét

Kerékpár - Sagan hegyikerékpárban áll rajthoz Rióban

kerékpár - 5 magyar csapat indul a Tour de Hongrie-n

Kerékpár - nem jár büntetés a Dauphiné-n történt tülekedésért

Kerékpár - továbbra is súlyos Stig Broeckx állapota

Kerékpár - Parti András utazhat Rióba

1 hozzászólás

oroby 5116 napja
oroby képe

Már így is rengeteg "suhanó halál" van olyan emberek se**e alatt akik nem tudnak még gyalogosan sem közlekedni. Nem lesz ez jó...vagy vizsgához kellene kötni a használatát. Ja és orvosi alkalmassághoz.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Legfrissebb hírek
Húsvétkor megújulunk... 75
Gyűjts 2017 kilométert vagy fuss babakocsival 2017-ben is
Úszás - EO váltó a X. Dunaújvárosi 24 órás úszóváltón
Ultrafutás - magyar csapat a 24 órás Európa Bajnokságon + eredmények
Ultrafutás - célegyenesben a Spartathlon
Atlétika - 20 éves a magyar maratoni csúcs 7
Olimpia - Rió 2016 a számok tükrében 1
Terepfutás - kezdődik az UTMB és kísérőversenyei 1
Olimpia - eddigi magyar pontszerző eredmények 1
Olimpia - eddig 3 arany és egy ezüstérem a magyarok mérlege
Még több hír
Címkefelhő
atlétika balaton bringa bsi budapest dopping eb edzés egyéb sport fogyatékkal élők sportja frissiteni futás félmaraton gyalogtúra hegyikerékpár hosszú katinka iaaf ironman itu kerékpár london maraton mob mtb olimpia országos bajnokság országúti kerékpár parasport szabadidősport teljesítménytúra terepfutás tour de france triatlon túra ultrafutás vb világbajnokság világcsúcs világkupa úszás
Még több címke
Cikkhozzászólások
Rasztaszabi írta: Tisztelt edzesonlnine! Szeretném megköszönni Nektek ezt az ironman edzéstervet. ...
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
tomcsi írta: Jóvanazúgy
Húsvétkor megújulunk... 75
Melorin írta: Sziasztok!Ma fejeztem be a programot. 39 éves vagyok, 2 év home office és +10-15kg ...
Első 5 kilométerem 498
szabfer76 írta: 46 évesen, előzetes sportelőélet nélkül egy kollégám javaslatára próbáltam ki ezt ...
Első 5 kilométerem 498
Andi226 írta: Sziasztok! Elmúltam 50, és soha nem tudtam futni. Pedig nagyon szerettem volna, ...
Első 5 kilométerem 498
Impresszum | Adatvédelem | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat